Julkänsla?

När jag gick idag från min träningsrunda ( yey, tränat för andra gången den här veckan! ) så gick jag förbi NK-huset.
Och fick mig minnas att när jag va mindre, alltså yngre menar jag, så var deras julpyntning och dekorationer i sina montrar nånting speciellt, vi brukade bestämma en dag när jag, morsan och brorsan skulle åka in, ta en promenad från centralen till NK, enbart för att titta på deras pynt i montrarna..
Det tillhörde liksom vintern, julen och allt därtill.

Nu däremot..vafan har hänt, när jag gick förbi tänkte jag " Hoppas det är nå bra planerat och sevärt så kanske, bara kanske får jag liiiite julkänsla iår.."

Men icke.. vill inte låta för negativ, men vafan! Tror jag inte såg en enda tomte! och då har dom 5-6 stora jäkla fönster att visa upp "julen" ( jag är lite osäker, så jag ska gå förbi imorrn och dubbelkolla )
Jag menar, om inte det finns en enda liten tomte! i ett skyltfösnter innan julen! hur fanihelvetet ska man få nå ordentlig julkänsla?!

Sen att jag inte haft någon direkt julkänsla på 3-4 år gör ju inte saken bättre, men jag tycker åtminstone att man ska ha en tomte i sitt julpyntande, nånstans...

Nåväl.

Jag skrev igår att ett längre inlägg om religion och så skulle komma, men tji fick ni! Jag somnade innan jag hann skriva nått. Och idag blir det inget inlägg heller, förutom att läsandet av boken går framåt, och jag börjar inse att jag har en massa "fancy" ord att lära mig om jag ska förstå vad det är han skriver om egentligen.. ( såsom Polyteism , Monoteism , Sekularism mfl )

Och dessutom har författaren fått mig att vilja läsa mer om tex Einstein, Hawkings och en hel hög med andra författares verk.. och då har jag bara kommit 60 sidor in i boken.. så det blir mycket läsande framöver, och om tunga saker också

phua!

För att avsluta dagens enda, tyvärr, inlägg så får ni en dikt, skriven av Serj Tankian. Sångare dels på sin soloplatta och självfallet från System of a Down :-)

A Metaphor?

Every time I fart, of late,
I feel the excretory juices of my feces,
Squishing and squashing between my butt cheeks,
However I have no desire to wipe my ass, anymore.
A metaphor?

oxox
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0