Till vad nytta?

Detta är ett uttryck som min mamma lärt mig, innan man gör saker, vare sig det är tvätta, diska eller ha sex ( på egen hand eller med någon/några andra ), så ska man fråga sig.. till vad nytta?

Det är ju inte alltid jag använt mig av detta, men den funkar ibland..
Testa, ni kanske kommer fram till nå bra beslut emellanåt, är det någon nytta med det du tänker göra, så gör det.. är det inte, så skit it för stunden ;-p

Lyckades försova mig idag, så jag hann inte till lägenheten med lite lådor, trist men imorrn är en ny dag :-)
Lyckades också försova mig så pass att jag inte hann med tåget så de fick bli åka bilen, dyrt, onödigt men skönt ;-)

Så, frågan om jag lyckas tänka på annat så måste jag säga.. både ja och nej, men jag tar det hela på ett helt annat sätt mot vad jag skulle gjort för några år sen, utveckling.. jotack, jag är en annan människa idag, den saken är säker!


Ska fortsätta dricka lite kaffe och planera mer flytt. Lite surt att vara på jobbet så här "tidigt" men är man "vakt" så är man.

Kram på er
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0