en känsla..

..som jag trodde var glömd, hittade nästan tillbaka under julhelgen, men bara nästan. Den där härligt pirrande, lustfyllda, nervösa.. ja, och så vidare.
Så, ska man sammanfatta denna jul kanske?

Ett ord:

                                                                    Annorlunda.

De vart inge julklappar.

De vart inge Kalle Anka på julafton som traditionen vart de senaste 27 åren.

De vart inge direkt julmat.

Däremot, jobb ( lyckades vara med i rutan på morgonen, det ni! ), sömn, lite fika, och givetvis traditionsölen i centrum ;)

Men, skam den som ger sig, sånt är livet, saker är inte som de "alltid" hart varit, saker och ting förändras, livet går vidare.. m.m m.m

Men en sak är säker, känslan för julen kom tillbaka, tillfälligt när snön kom, denna ljuva härliga snöööööö!!!
Vill ha mer! :)

Och, eller ja.. tyvärr så är annars läget förvirrat, som vanligt.. När ska jag kunna se klart och tydligt?
Men som de står som överskrift på bloggen här ( hah.. jag, bloggare.. de trodde jag inte skulle hända.)
Ett mål, men fanimig 29385 olika vägar känns de som.. ORKA!

Ni läste rätt, jag skrev ORKA, med avsiktlig caps-lock. och med de så är känslan ultimat, I feel like a fjortisbloggare! en cry baby, en mes.. men, vafan. antar att de är sånt som händer, en fas som varje bloggare ska gå igenom? ( hahah, igen.. jag .. bloggare, holy crap.. )

Läste förresten den otroligt pålitliga tidningen Aftonbladets horoskop får mig inför nästa år.
och sammanfattningen lyder: 
                                             
                                              Osexigt år, utan höjdpunkter och utan kriser

Känns ju jävligt kul. Verkligen.
Men som sagt, de är ju aftonbladets horoskop, så jag förväntar mig att raka motsatsen kommer hända, massa sex, massa höjdpunkter.. och.. kriserna har vart tillräckliga dehär året så dom kan jag skita i!

Nää tack, ge mig ett år som ger mig klarhet. Får jag det så ska jag jaa.. ge mig tips på den punkten, jag har ingen aning om vad jag skulle göra ifall de skulle hända..

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0