Ny väg, nytt sätt

Låter dessa rader inleda nattens inlägg:

Character cannot be developed in ease and quiet. Only through experience of trial and suffering can the soul be strengthened, ambition inspired, and success achieved.

Helen Keller (1880 - 1968)



Så, dagen har vart bra, om man bortser från migränanfallet och mitt jävla öra som håller på och surrar för sig självt. Men efter en lyckad "spelning" hos Robbans morsas fest så bar det av mot Hässelby och va med på efterskalvet av festen som pågick där tidigare.
Va skönt att prata av sig lite och snacka resa å så vidare, softish! Nu när äntligen Simon vet om det så slipper man gömma hela saken, Barcelona here we come!

Och i vanlig ordning så fortsatte mina tankar i efterhand, men det jag kom fram till var väldigt bra.
Jag kommer att tänka på saker, kan inte stänga av verksamheten helt, men det är upp till mig att ta till mig och att må dåligt av dessa tankar, och det är det verkligen inte värt. Absolut så mår jag stundvis bra, och det är de tankar som jag tänker behålla, de dåliga kan flyga och fara.
Visserligen kan, och de kommer, att göra ont.. men vafan.. värt det? Icke!

Som meningen i början, min person och karaktär kommer inte genom att jag är tyst och inte känner, de kommer med slit, smärta, och upplevelser.. bra likväl som dåliga. Så är det, och jag tänker lära mig sålänge jag lever.


Över till lite andra saker, fick en tanke idag om att starta en egen liten sidofirma. Tanken kom när jag riggade, och soundcheckade Robbans band tidigare idag, kanske inte är en så dum idé.. börja litet, som tex klubben i Solna. 
Kan fungera som rådgivare, installerare, PA/livetekniker och så vidare..
Bara tankar ännu, men med lite mer erfarenhet bakom öronen så blir det nog verklighet inom några år, ser fram emot det och längtar på nå sätt :)

Nu ska jag sluta skriva och gå och lägga mig tror jag, vila öronen så jag får tillbaka min ordentliga hörsel.

Kramar
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0