Förlåt mig för jag har syndat.

Jo, det är sant.. jag har gjort det

Jag drack en halvliters cola till maten nu på jobbet. För stunden var det gott, nu i efterhand är jag faktiskt rätt äcklad.
Men när man kommer stressad, och upptäcker att matsalen som brukade ha öppet till 19 på helgerna har fått för sig att stänga kl 17 blir man arg. Stressad och pressad, och framförallt hungrig så får man gå till pizzerian och ta sig en pasta, visserligen god som satans, men aaaaaaningen onyttig. Och jag behövde ha nått att dricka för att få energi och samtidigt bli lite piggare så de fick bli en cola från automaten här på jobbet.

Ska försöka motarbeta det hela imorgon med en promenad som heter duga.

Idag har jag insett också att jag måste göra en månadsbudget. dels för att få koll på ekonomin ( den funkar, men jag ska få ner allt det jag har i huvudet på papper tänkte jag mig ) och dels för att som sagt, kunna se alla utgifter på papper.
Borde nog gå ganska lätt då jag faktiskt har gjort det tidigare.. dock med en annan inkomst, men utlägget lär vara desamma, bara siffrorna som ändrats ;)
men det är fruktansvärt bra att ha koll på, då jag är/har varit något av en impulsköpare så ger det mig mer kontroll och ger mig möjlighet att planera bättre.. och det är något jag behöver om jag ska flytta snart igen, och eventuellt köpa bil osv osv.. planerna är många och de kräver ordning på saker och ting.

Insåg igår också lite mer vad det är jag "vill ha" här i livet. det ni!

I value my life, because life is important to live
/J

Kommentarer
Postat av: emma

jag vill ju läsa om hur kul ni hade det igår efter att jag var tvungen att gå! kom igen, bättre uppdateringar!!!!

2009-01-17 @ 19:24:51
URL: http://blog.pepperbox.se
Postat av: John

Jag drog iväg tidigare också, så jag har ingen aning om vad som hände på resturangen.. enda jag vet är att Sonefors va dyngrak vid halv åtta :D

2009-01-17 @ 20:06:03
URL: http://smithies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0