Imorgon

Så börjar ännu en vecka.
Helgen, har som sagt vart till att ligga på soffan. 
Utom igår då när jag åkte iväg och köpte mig en nöjesmaskin ( PS3, oh yeah! )
Har pratat om det i flera månader/ år, och äntligen har jag den! :D

Nu däremot, gick jag precis omkring efter att ha borstat tänderna.. och tänkte tanken, jag behöver skriva ner mina känslor.
På papper.
Faktiskt, nyss fick jag lust att skriva, hör och häpna.. dagbok.

Visst, jag ser er min framför mig.. jag tappade också hakan... och det kändes.
Och jag ser det framför mig, jag tänkte samma tanke som säkert flera av oss har tänkt
" Men skriva dagbok.. det gör ju bara tjejjer!"

Men nej, varför ska tjejjer ha det för sig själva? 

För inte alltför länge sen så sa jag till en soon-to-be, och vad jag hoppas, en mycket nära vän, till mig att jag var bekväm i min kvinnlighet, det ni! 
Inte fan är det många män som våger stå för det.. Säkert är det fler som tänkt tanken, men inte många som står för det.. och jag undrar vafan inte?!

Alla vet att män och kvinnor är olika, och tack för det säger jag, hur skulle det se ut om alla tänkte likadant, och gjorde likadant.. Visserligen, vissa män och kvinnor är fullkomliga idioter, tyvärr finns dom överallt. Men, det ändå som gör världen till det den är, måste ju ändå vara dess mix av människor? 

Men iaf, tillbaka till det kvinnliga i mitt huvud, eller nej.. inte det kvinnliga.. för skulle jag påstå det så förvrider jag bara mitt huvud ännu mer.. och det vill jag absolut inte. Men tillbaka tll vad som pågår i mitt lilla huvud..
Jag skrev tidigare att 2008 har förändrat den person jag är, till det bättre.. och om man skulle ta de senaste dagarna och de intryck jag tagit till mig så lär 2009 inte göra mig besviken.

Rättare sagt, så kommer det göra mig glad. och besviken, och sårad osv. Helt enkelt:

Dagarna som kommer, vare sig långa..blöta..korta..tråkiga..ledsna..glada.. de kommer göra mig till en erfarnare, mer tålig, mer älskvärd, mer trovärdig, mer.. mer.. mig helt enkelt..

Jag väljer att ta dagarna som lärdom om livet, därav kommer jag bli en bättre människa, och därav kommer jag göra bättre intryck på människorna omkring mig, och därmed göra alla omkring mig, alla omkring dom till bättre lyckligare människor!

Ha.. nu önskar ni nog att jag hade en bok att skriva i, eller hur? 

Förvirrade ord av en för stunden, hyffsat lycklig man

 

Kram på er, och för att det kramas för lite här i världen.. krama nästa person ni möter, oavsett om det är mig eller inte ;)

/J 

ps. skrev det här igårnatt, men nätet ville inte med mig, så jag postar det idag istället :)

 


Kommentarer
Postat av: Tabofa

o.O Am lost, but gg!111!!!oneoneelvenone!1

2009-01-05 @ 15:39:49
URL: http://www.metrobloggen.se/Tabofa
Postat av: John

I´m not as think as you drunk I am

2009-01-05 @ 19:53:35
URL: http://smithies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0