tisdag efter middag ( kväll )

Sitter här, och funderar på vad man ska skriva.. och jag tänkte ta upp div resemål och övriga mål jag har/haft med detta år, det har ju ändå gott snart hälften och jag tänkte checka av hur mycket som jag gjort hittills.

Ett av målen var att resa mer, och det har jag gjort, kommit iväg till Barcelona i ett par dagar.
Och nu på torsdag som sagt bär det av mot Norge, så delvis check på den fronten.
Ska iväg mer men det är ju så att pengar spelar ju en stor roll i allt, och definitivt i att resa ( beroende på vad man har för erfarenhet och vem man är som person :p )
Men det är på gång iallafall, och det känns oerhört skönt. Planen är ju som sagt att spara pengar under sommarn och sedan hitta weekends och stunder/platser att besöka. oavsett om jag åker ensam eller ej.

Ett annat mål var att träna mer och gå ner i vikt, och det är delvis check på den punkten också, kom igång rejält med träning i feb/mars, men åkte på en hejdundrande förkylning som hållt mig borta från träningslokaler i snart en månads tid.. suck..
Men cykeln har åkt fram och förkylningen är borta så det kommer jag igång med igen.

Detta är ju i princip mina huvudmål och jag är som sagt på väg att klara av dom, så det känns fint.

Sen så har man ju det psykiska, allt som har med kärlek och livet att göra, träffa människor, uppleva saker och ting.. och, även där går det framåt, sakta men säkert :)


En annan sak jag ställt mig de senaste veckorna är, varför är jag feg? och vad är det jag är feg för?
Är det så att jag inte vågar göra saker för att bli utsatt för svek, smärta, och annat obehagligt?
Visserligen har jag blivit sårad och utsatt för div händelser och ja, de har satt sina spår.. och till viss del så har det nog gjort mig mer och mer osäker och i och med detta gjort att jag sagt nej till saker och händelser..(speciellt när det har med tjejjer att göra.. ) och det är ju bara deprimerande...

Kanske ska göra som i filmen "Yes man" och säga ja till allt utan att tänka på följderna.


För att runda av mitt babblande så bjuder jag på en oerhört oldie but goldie:

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0