So here´s the thing...

.. jag har tänk efter lite. ( nej de gjorde inte lika ont som jag trodde att det skulle göra.. )
Men egentligen.

Jag är nog på rätt väg, med mig själv vill säga.
Jag har absolut gjort idiotiska val här i livet, men även en hel del absolut perfekta val.
Vilket i sin tur har gjort att jag sitter där jag är idag. Jag är fullt medveten om att jag kommer fortsätta göra idiotiska och underbara val även i framtiden, men jag kommer då ha en annan koll på hur det kommer påverka mig. Som person, och som människa.

Det jag även vill vara tacksam för är min familj, galen som den ändå är, men med alla bitar på plats. Perfekt.
Jag börjar bli rätt nöjd med mig själv för den delen också, för var dag som går blir jag lite "visare" lite mognare, allmänt bättre. Vilket i sin tur borde få mig att må bättre.. vilket de gör,mer än tidigare år..

Är även tacksam för alla extra chanser jag fått. Och det är här jag nu, "bara" 7 år sent tänker ta tillvara på, på ett helt annat sätt.
Bra att vara efterklok, eller vad man nu ska kalla det för, eller hur? :-)

En något utav en livsomformning som kommer hända väldigt snart är om min diabetes.
En sjukdom som jag inte behandlat på bästa sätt under de senaste åren, och det kommer tillbaka nu och biter mig i baken.. känns som om den tagit med sig mer än min booty-shaker, men ändå, what doesnt kill you makes you stronger, right?

Så, min plan är att börja med pump, insulinpump nu alltså. Möte med sjuksyster på tisdag, och ska prata mer och boka tider m.m allt man nu behöver för att komma igång.

Mitt största bekymmer med pump tidigare var att jag tycker den skulle vara ivägen, jobbig att hantera osv osv..
Vilket har lett till att mina värden m.m de senaste åren som sagt.. vart.. egentligen helt åt helvete. så bättring på ingång! Med pump, kommer jag inte behöva hålla fasta måltider, den känner av om jag för högt/lågt socker och en massa annat på en gång.. Så jag kommer få en frihet i utbyte av en annan, dvs att alltid ha något som sitter fast i magen på mig
Men jag tror, att pump kommer göra mig till en friskare människa ( igen, så frisk man nu kan bli med min galna och underbara släkt ;) )


Nåväl, jag lär posta mer snart, kände bara att jag behövde ventilera lite.
Nu blir de nog en klassisk te för att värma min lilla sjuka kropp.

Juste, glömde säga.. sitter med förkylning sen förra fredagen, tandvärk sen dryga året tillbaka och öroninflammation! Yay me!

ps. tandläkarn är bokad, bättre sent än aldrig va?

ps2. bilen är nyservad, lagom till Umeåroadtrippen!


nu tänker jag bjuda på en bild för att jag känner för det också, så givmild jag är!



Baii!
/J

Kommentarer
Postat av: isobelll

påminner snällt vänligt men bestämmt om earthlings. Hur känns det nu?

2010-02-21 @ 17:08:48
URL: http://isobelll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0