Välkommen..

..till mig, och mitt avskrivande som försöker reflektera denna värld vi lever i, eller framförallt som jag lever i.

En reflektion som jag vill ta bort ur denna värld är idag:

TAXI

- taxibilar, spräng dom, gör så att dom försvinner, denna företeelse som heter taxi är och kommer troligtvis alltid förbli en förpestad, infekterad, och när man tänker efter helt jävla onödig sak som inte bör finnas.
dom vet inte hur man beter sig i trafiken, dom är dyra när man väl tänker använda sig av dom så man blir rädd, och när man väl krypit till korset, de gånger man gjort de.. så lurar dom en på pengar och stoppar de i egen ficka.

Behöver man ha något som enbart tar plats, skitar ner och förargar, denna värld? Ska det vara nödvändigt? Egentligen?
Dessutom vet dom inte vad vett och etikett är när det gäller vägarna..

Nu när jag fått gråta ut om dagens mest irriterande inslag så kan vi ta reda på vad som fått mig på bättre humör.
Skratt, har fått några goda idag, vilket alltid är ett trevligt :-)
Snön! Jo, jag vet, kallt, de blåser och är irriterande, men fuck it.. Jag njuter.
De va länge sen jag sett så pass mycket snö i stockholm, så jag gillar läget. :-)



Nu då, vad händer annars?

Försov mig idag, fruktansvärt irriterande och känns som ett totalt misslyckande. Skit.

Insett att jag måste, och då menar jag MÅSTE ordna eget boende, det har funkat.. men nu börjar de kännas jobbigt.. och det är ju aldrig bra.. inte i längden iallafall.

Ni vet, känslan av att strunta i att städa undan, ordna hur man vill med tv, stereo, rum, möblering m.m
Friheten,det är den som saknas.. min egen frihet. Den vill jag ha tillbaka.


Men nu, tupplur tills de är dags för att ringa banken.. juste, banken. ska se vad dom är villiga att låna mig, friheten, ska vara min.. snart.. :-)

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0