Fenomenet Facebook

Ni vet alla vad Facebook är, vad det innehåller osv eller hur?

Men min fråga / fundering som jag grubblat över vid varje liknande fenomen är;

Visst är det skoj och leta upp folk från skolan, gymnasiet, barndom.. men. det slutar ju där..
Man letar upp, skriver vad jag tror kan sammanfattas så här;

-Tjena, läget? Vad gör du nuförtiden?

Svaret blir i de flesta fall:

- Nämen hej! kul att du skrev/ skriver. Jag gör ....... bor ......
Läget själv?

I flertalet fall tror jag att det tar stopp där. Eventuellt att man svarar vad man själv gör / håller på med osv, men.. det blir ju inget mer.. eller är det bara jag som är socialt inkompetent?

Hur gör man när man hittar / träffar folk som man gick i skolan med, eller liknande?

Iochförsig ser jag facebook som ett Lunarstorm för unga vuxna, man sitter och skickar saker fram och tillbaka, skriver brev till varann. Det är ju bara ett substitut för mänsklig kontakt...
Bra att ha, men det går inte att jämföra med verkligheten.

/J

Kommentarer
Postat av: Pyret

Nej men de e juh så de e. Sen kanske man kan ragga sig lite på folk i sin egen ålder.
Så ja de e som Lunarstorm men för ålder "Inte fjårtis" många äldre på ansiktsboken oxå.

2007-09-27 @ 11:53:19
Postat av: Prime Skitz

Jag håller med, jag tänkte på det där igår faktist.
Det blir inte mer än så, man samlar sina gamla vänner och klasskompisar som hockeykort typ.
(fast det här är roligare, för vissa har man legat med och kan visa upp.. funkar inte med hockeykort...)
När låg vi med varandra? Jag måste skriva det i våran "hur känner vi varandra"?
Var det när JAG var avdäckad,, eller när DU var det?
;)

2007-09-28 @ 08:37:22
URL: http://primeskitz.blogg.se
Postat av: Pärlan

hehe, det va en bra åldersgrupp; inte fjårtis :)

2007-09-28 @ 19:29:44
URL: http://smithies.blogg.se
Postat av: isobelll

Alltså? Jag vågar vara dum nog att påstå att facebook funkar och mena det på allvar. Inte nog med att event funktionen är perfekt (även när det gäller att lära känna nytt folk som att behålla kontakten med de du glömt) så har iaf jag kommit i kontakt med många gamla o nya vänner.



OCH med en gammal parallel klasskompis som jag knappt kom ihåg eftersom det visade sig att vi inte kände varandra mer än till nammnet. ;p

2009-05-04 @ 23:10:50
URL: http://isobelll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0