Fundersam

En fråga ställde jag mig själv för inte så länge sen, jag har undrat förut och undrar igen.
Varför, i nio fall av tio är "gamla rävar",och jag är säker att detta gäller fler företag än där jag jobbar, väldans tillbakahållna när det gäller att lära upp nytt folk?

Visst, jag kan förstå grejjen med att det kommer en ny förmåga eller talang som "snor" deras jobb, för om vi ska erkänna så ska ändå "rävarna" sluta inom 1-4 år i nästan alla fall ändå. Men fortfarande, varför måste man nästintill pressa ut den lilla information dom bjuder på? 
Är det fel att fråga om saker, och hälsa glatt i korridorerna, och lära sig saker fort,  eller ska man få deras "respekt" genom att hålla käft och bara lyssna? ( vilket i mitt fall inte skulle gå, skulle hålla mig i 1, max 2 dagar för att sen få psykbryt för att jag inte snackar om saker )

Nää.. "den äldre generationen" får helt enkelt leva med att folk pratar, frågar och diskuterar allt och ingenting både under arbetstid och efter..

För övrigt så håller jag mig undan läsk, godis, kakor å skit bra, kaffet häller jag i mig emellanåt, men det kan jag leva med:)

Fotboll med gamla skolan imorrn också, så jag får lite motion i dessa "ljusa" tider ;)

en film nu kanske för att avrunda torsdagen..

xoxo
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0