Monday!

Ännu en måndag, den tredje som innebär uppgång kl 0410 från min varma och goa säng..men!
What a man´s gotta do, a man´s gotta do, eller vad det nu heter, kallas.. vadsom!
Rätt mycket som hunnit igenom skallen min under helgen, kärlek ( ett ständigt återkommande ämne, men vafan, man vill ju ha lite kärlek omkring sig eller hur? ) bilen, givetvis! och jaa.. pengar, livet, framtid.. en helt normal funderingsstund med andra ord.

men för att klargöra, bilen är jag mer än nöjd med, känns huuuuuur härligt som helst, lyckat köp.

men i övrigt, det 2vanliga" som sagt, vill mycket, vill ha någon, vill massor men där är jag inte ännu.. tyvärr.

Ska inte gråta ut över det, är ju faktiskt väldigt glad och nöjd med min position i livet just nu, bor nästan gratis, har en fin bil, har fina vänner och ett suveränt jobb. Det är de ju inte många som har, också där, dessvärre i dagens kriser/situationer osv m.m..

Ska också ordna lite bilder på bilen, men nu på jobbet är det svårt ;)

Dagens fundering då, eller snarare helgens, förra veckans... :

Varför, helt enkelt varför finns det folk/människor som får betalt för att göra ingenting och dra ut på tiden för allt och alla på en arbetsplats. Ja, jag talar om min egen här nu, men detta måste hända på fler platser än min.

Folk som "jobbat" i flertalet år som fått årlig löneförhöjning.. för vad? ha mer pengar till kaffebröd?
Fine, jag kan köpa att dom fått jobbet för länge sen och inte riktigt behövt engagera sig mer ordentligt än dom gjort, men vafan.. kriserna idag och allt som händer, borde man inte ens försöka jobba?
Dom värsta är personer som har mage att KLAGA! över sin arbetssits. I mina ögon är det en enorm spottloska på alla som är arbetslösa, alla dom som skulle göra i princip vadsomhelst för ett jobb, som VILL jobba, som VILL lära sig nytt, deras chanser är borta när det sitter as som tjänar bra mycket.. för att KLAGA!? I helvete....
Samtidigt som jag blir arg så blir jag ledsen, för alla som jag vet står ute på gatan och är hungriga på nytt, får inte.. för att någon som är lite äldre, har några år på nacken och är kvar på företaget bara för att dom "alltid" jobbat.. ibland är systemet sjukt. helt galet sjukt...

Operation utfasning av folk som "jobbar" är påbörjad!

Nee, nu ska jag redigera lite, ha en god morgon och en ännu bättre dag!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0