Dåså..

Tänkte medans jag har internet, skriva ett litet längre inlägg om dagsläget.

Läget är:

Förvirrat, check!
Fundersam, check!
Galen, check!
Glad, check!
Nöjd, fast jag inte riktigt vet om det, check!
Kär?, check!

Listan kan göras längre, men de flesta ord betyder och syftar på samma sak..

Ni ser, det är riktigt galet, fast ändå inte.. för jag är nöjd med mig själv, jag gillar faktiskt läget..
Jag har blivit, lite sårad, lite kär, lite fundersam ( mer än vanligt ) och ändå så är jag tilllfreds med situationen.
Ganska galet hur saker och ting kan utvecklas, inte minst jag själv!


Men hur är det då för andra, undrar jag.. har alla gått igenom det jag upplever nu, eller har var sak sin tid?
För vissa ag pratar med uppfattar det jag pplever som nått helt normalt som om det hände dom för läääänge sen.. och andra vet inte alls om vad det är jag pratar om.. 
Visst, alla lika, alla olika i all ära, men jag tror att vissa saker bör varje människa uppleva för att kunna utvecklas som människa och individ.

Men.. när är dessa upplevelser för mycket... kan man utvecklas FÖR mycket? Eller är lagom bäst?
Där kommer man ju in på en anna fråga, vad är lagom?.. men de kan vi ta en annan gång tror jag..

Hursomhelst, jag är riktigt nöjd med 2008 i det stora hela.

Pluggat klart, fått jobb, fått lägenhet, och utvecklats något otroligt i både kropp och själ. Helt enkelt blivit en aningen bättre människa.. och det är svårt när man heter John Smithies :)

Nee, innan jag pladdrar på för mycket, så ska jag nog ta mig en dusch och titta på lite TV.

Tack alla för 2008, så ser vi till att göra 2009 till ännu ett toppen år!
Kärlek!
/J 

Kommentarer
Postat av: Tabofa

Lagom is for quitters, I want it all! Med aptit fö omvärlden utvecklas man. Gör allt du skulle vilja och passa inte på en chans så blir du inte besviken.

De du snackar om låter som att vara människa ;)

2009-01-01 @ 21:38:10
URL: http://www.metrobloggen.se/Tabofa
Postat av: Tabofa

Lagom is for quitters, I want it all! Med aptit fö omvärlden utvecklas man. Gör allt du skulle vilja och passa inte på en chans så blir du inte besviken.

De du snackar om låter som att vara människa ;)

2009-01-01 @ 21:38:23
URL: http://www.metrobloggen.se/Tabofa
Postat av: Johanna

Håller me föregående talare! =P

2009-01-04 @ 11:12:59
URL: http://fiffiluran.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0