Ibland är man bra.

Så är det!

Är fortfarande småsjuk i kroppen ( inte så mycket i knoppen faktiskt) och hade de tungt när jag skulle gå upp/vakna "imorse"
 Men de funkade bra och nu står jag på jobbet och lär mig nytt.

Däremot så var det första jobbet jag gjorde berörande och hemskt på ett flertal sätt.
Om ni kollar på rapport så kommer ni få se de bilder jag fick göra. Vill inte lägga upp en länk här för jag är fortfarande illa berörd av dom, men ni som vågar, kan ju kolla på tv senare.

Det är iaf en sekvens där en tjej som heter Neda blir skjuten, detta händer givetvis i Iran och redan efter några timmar så har hon blivit en symbol för vad som pågår där. Jag har inte vart insatt men efter detta så ska jag engagera mig mer i världen, den förtjänar att må bättre. Jag kommer inte kunna ändra den på en gång, men hoppas på att det jag gör reflekteras jämtemot andra och att bara en liten del går in så har jag lyckats.

En stor fördel är ju att jag jobbar med nyheter så hitta information om saker och ting ska ju inte bli svårt.


på onsdag händer det mycket, dels en tatuering till och dels kommer brorsan över från norge och hälsar på! :)
Alltid skönt med lite ljusa punkter i ens vardag.

må gott så kanske jag skriver nått lite senare ikväll..

Som sagt vill ni bli berörda så kolla på Rapport idag. Varning dock för starka bilder

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0