Tomt

De vart visst dubbla inlägg sist, tough luck!

Time for another heartbreak story.... eller?

Sitter i skrivande stund hos morsan, nyligen hemkommen till en tom och fridfull lägenhet. visst. skönt. aningen påverkad,men inte aprak....
Men tankarna de senaste timmarna har vart alltifrån sköna till frustrerande, ledsamma för de mesta...

Sitter i en "sits" som de flesta säkert råkat ut för.. "vi känner inget för varann men vi njuter fortfarande av ... bla bla bla"
Visst, jag vet vad som gäller och jag vet "reglerna" men jag kan inte rå för att känna mig ... sviken?
Det är mer än säkert fel ord, men känslan finns fortfarande där. Tråkigt men sant.

Och ja, jag får skylla mig själv för att "ge mig in in..." men det jag verkligen tröttnar och lackar ut totalt på är återigen..

DET JÄVLA SPEL MAN SKA DELTA I !!!!!!

Varför gör hon si, varför säger han så, jada jada jada bla bla bla... är så jävla less på skiten!
Jag lämnar klubben med tankarna, " om jag gjort något på ett annat sätt, skulle de förbättrat, eller gjort saker och ting värre....m.m
Med detta vill jag absolut inte kasta skit på någon, absolut inte.
Men själva tankesättet, mitt tänkande, och visst, mina tankar som spelar både mig och flera spratt, gör mig galen ibland, men detta jäkla kringspel, något utav en ritual man "måste" gå igenom för att... ja.. juste för att vad?
Denna sjuka jävla bild av hur man "ska" göra och inte "ska" göra för att möta människor är så sjukt förvriden och onödig i dagens samhälle att det är skrattretande.. detta återigen besvisad för mig själv av nattens äventyr.

Visst, man lär sålänge man lever, men idag/inatt har jag lärt mig nog av detta, och jag hoppas för ja.. massor.. att jag för en jävlagångs skull håller mig ifrån det. Orkar inte mera. Den energi det tar, och tid/pengar gör det inte värt ett dyft, falska förhoppningar kan man få bara av att gå på gatan, inte fan ska man behöva betala för dom på krogen.. bara för att få dom serverade med en jävla nota till, nej tack.

Det kan vara spriten som talar, men jag är glad att den gör det, annars skulle nog inte detta inlägg kommit till liv.
(även där en oerhört tragisk sak...)

Skriver jag detta utav svartsjuka? Nej
Skriver jag utav avund? Nej
Skriverjag detta utav ilska? Delvis..

Framförallt skriver jag detta utav trötthet.. trött på spelen man "ska" göra, idiotiska situationer man mer än gärna slipper i efterhand, kanske mest utav att jag måste lära mig kontrollera dels mig själv, men även vad jag tar in av andra och hur mycket jag låter mig själ påverkas utav omvärlden. I vissa gånger en bra sak, men i det stora hela? de vettefandu...

Hopp om människan? tveksam
Hopp om min framtid? absolut, om jag skiter i innebörden av kärlek ett tag, inte alltid, men nu verkar det som om jag inte har plats för den..
Hopp om min omgivning? det tror jag, till en viss del..

Nu ska jag sluta babbla, men dehär kommer vara  återkommande, om inte i bloggen så i skallen min...

Det är en svår och jävligt skum sits jag är i, ingen aning om när den slutar och jag vettefan om jag egentligen kan kalla mig själv för en glad människa. positiv ja, men glad i det stora hela.. nej.

nu ska jag skapa kaos i skallen på kudden, orkar inte skriva nå mer deprimerande saker om mitt för stunden tragiska liv..

gonatt.. eller ja.. gomorron för vissa.


Kommentarer
Postat av: isobelll

Oj, oj! Vad har hänt vänen? Gratis sprit är ju aldrig en bra ide i närheten av finskor eller på en krog ute i förorten. Prata över te? Tid nånstans i veckan. Många varma kramar

2009-06-13 @ 13:38:20
URL: http://isobelll.blogspot.com
Postat av: John

Antagligen sätter skallen ett spratt på mig återigen, men det känns bara så jävla tragiskt.



Te lär de bli, flera kannor tack!

2009-06-13 @ 15:58:32
URL: http://smithies.blogg.se/
Postat av: isobelll

förstår fortfarande inte riktigt vad som hänt men kramar om ändå.

2009-06-13 @ 17:18:21
URL: http://isobelll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0