Onsdag part 1½

Fick precis en tanke, eller nej, en fundering rättare sagt...

Jag har anmält mig på inte mindre än 3 (!) fina dating sites.. men nu i efterhand ( precis när jag tänkte logga in och "kolla läget" ) så ville dom ha betalt av mig.. vilket å ena sidan är skumt, å andra sidan förståeligt.
Om man betalar visar man sig seriös och engagerad å allt.
Och så slipper man alla muppar som förstör ( säger inte att jag är en sån, men ni förstår vad jag menar )

Men tanken som slog mig var denna:
Om man betalar pengar för att träffa folk, är inte de nå form av prostitution? Man betalar ju nån som sitter med administrationsrätt över sidan där du kan träffa någon och tillslut ( eventuellt) ha sex med?
Borde inte denna admin vara någon form av modern hallick?
Visst är det kul att träffa nytt folk och kanske "the one", men vägen dit kan vara lång och man kan träffa massor med folk på vägen tills man hamnar med rätt person, men under denna färd, så betalar man ju pengar till någon som sitter och parar ihop folk.
Och eftersom jag är medlem, dock inte betalande, men ändå medlem på 3 sidor, betyder det att jag är lyxhora?

Nåväl, ska försöka hitta på nått att äta som lunch för att sen bege mig till jobbet.

/J

Kommentarer
Postat av: PereZ

Haha..nej jag skulle nog inte använda ordet lyx :P

2009-03-25 @ 20:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0