Torsdag, del 2

PS, skrev detta inlägg tidigare idag, men de ville inte postas.. så jag gör ett nytt försök nu istället. DS

Så, nu sitter jag på jobbet efter mitt besök på KS. ( och mina 8 maskiner tvätt, finns något form av klädesplagg i hela lägenheten, dock bara en IKEA-påse smutstvätt ^.^ )
Och mina värden va sämre än jag trott.. har höjt hbA1c till 8.5! ( ska normalt ligga på under 6.. ) illa illa.
Däremot så hade jag lite goda nyheter och sjuksköterskan höll med om mina planer, så till sensommaren ska värdena vara bättre. Krävs tålamod och planering, men jag är på väg.

Mål 1: hba1c ska ligga under 7 ( tar tid att få ner värdet då det kallas för långtidsvärde, därav så är målet satt till sensommaren)
Mål 2: Vikten ska ner till under 95 ( dock kan jag ju väga mer, men isåfall ska det vara muskler, inte fett på kroppen. Ligger på 98 i dagsläget )

Hur detta ska gå till kommer ske på lite olika sätt, dels motion, 2-4 ggr i veckan, varierat styrka och kondition.
Dels ska jag få rutiner på maten igen, vilket innebär att jag kommer gå upp kl 8 och äta frukost, oavsett om jag jobbar eller är ledig. ( ska tom försöka upp när jag är bakis, men hur det går får vi se :p )
Annars så gäller det att få mer inslag av grönt vid måltiderna, och dessutom göra matlådor.
I det stora hela, så ska jag få in mer och mer struktur och planering när det gäller, i princip allt!

Sådeså!

Men nu, en liten promenad runt jobbet kanske, så slipper jag sitta stilla direkt.
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0